Uniandes.edu.co          
INICIO REGÍSTRESE MI CUENTA MAPA DEL SITIO CONTÁCTENOS

Categorías
Publicaciones    Administración    Antropología    Arquitectura    Arte    Ciencia Política    Ciencias    Ciencias Biológicas    Ciencias Sociales    Contabilidad    cuentos    Derecho    Derechos Humanos    Diseño    Ecología    Economía    Educación    Empresas    Estudios Editoriales    Filosofía    Finanzas    Física    General    Género    Gestión pública    Historia    Historia empresarial    Ingeniería    Ingeniería Civil    Ingeniería de Sistemas    Ingeniería Eléctrica    Ingeniería General    Ingeniería Industrial    Ingeniería Mecánica    Institucional    Lenguajes    Lenguas    Literatura    Matemáticas    Medicina    Memorias    Mercadeo    Movilidad    Música    Novela    Organizacional    Pedagogía    Psicología    Química    Revistas    Sociología    Suscripciones    Urbanismo

Imagen y PDF
Mi cuenta
Imagen y PDF
Info: Su explorador no acepta cookies. Si desea poder introducir productos en su carro y comprarlos necesita permitir las cookies.

The New Iconoclasts From Art of a New Reality to Conceptual Art in Colombia, 1961-1975
The New Iconoclasts From Art of a New Reality to Conceptual Art in Colombia, 1961-1975
Ver más imágenes Ver Más Imagenes (0)
Nombre: Gina McDaniel Tarver
Area temática: Arte
ISBN/ISSN: 978-958-774-290-9

During the 1960s and early 1970s, a handful of Young Colombian artists, including Feliza Bursztyn, Beatriz González, Bernardo Salcedo, Álvaro Barrios, and Antonio Caro, boldly transgressed artistic conventions to create art that critics labeled New Realism, Pop, Environments, and Conceptual Art. They achieved success with the crucial support of national and local art institutions. While critics and curators promoted this striking new work as international, it was firmly rooted in national artistic, social, and political reality. The New Iconoclasts: From Art of a New Reality to Conceptual Art in Colombia, 1961–1975 is a nuanced examination of this transgressive art with regard to its relationship with institutional goals and structures. Relying on extensive archival research and interviews with artists, autor Gina McDaniel Tarver reveals at the root of contemporary Colombian art an ambivalent, often contradictory, and highly productive relationship between artists and institutions and between local and international aesthetics and social concerns.

 

Contenido : List of Figures.—Acknowledgements.—Introduction.—Chapter 1. Art for a New Reality.—Chapter 2. The Art of Expansion.—Chapter 3. New Iconoclasm and International Exhibitions. Chapter 4. Text-Image Works and Critical Messages.— Conclusion.—Bibliography.
Editorial: Universidad de los Andes, Ediciones Uniandes
Edición: Primera edición
Fecha de publicación: Abril de 2016
Cubierta: Rústica cosida
Formato: 18x21
Paginas: 0

Idioma: Inglés
Disponibilidad: En stock


Precio: $130.000

 
INICIO MAPA DEL SITIO CONTÁCTENOS

Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

Cra 1 Nº 18A- 12 Bogotá, (Colombia) | Código postal: 111711 | Tels: +571 3394949 - +571 3394999